Huis-aan-huis kledinginzameling

Zaterdag 20 april 2024

De vrijwilligers van Lions Club Diest zullen op zaterdag 20 april van 9 tot 12 uur weer langs de straten rijden van Groot-Diest, Scherpenheuvel-Zichem, Halen, Bekkevoort, Geetbets en Grazen.

Want gebruikte kleding is geen afval. Dus wil je dat jouw nog niet versleten kleding of schoenen een tweede leven krijgen, dan kan dat via de inzameling.

Waarom

Elke opgeruimde kleerkast kan een centje bijdragen. Deze actie is tot heden één van de belangrijkste inkomstenbron van Lions Club. Danzij dit succes kunnen we het woon- en dagcentrum Poels van Martine Van Camp en de uitbreiding van De Bremberg financieel mee ondersteunen.

Ophaling tussen 9u en 13u in

• Zelk
  • Zichem

WAT MAG ERIN?

• Kleding en accessoires (riemen, tassen, schoenen per paar)
  • Beddengoed (hoofdkussens, slaapzakken, lakens, dekens en dekbedden)
  • Keuken- en badkamertextiel (hand-en theedoeken, schorten, washandjes)
  • Woningtextiel (tafelkleden, gordijnen, zetelhoezen)
  • Speelgoedknuffels
  • Propere lappen, textiel met klein deffect

WAT BLIJFT ERUIT?

• tapijten, matrassen, zetelkussens, nat en/of besmeurd textiel

Het hele jaar door kan je je steentje bijdragen door gebruik te maken van onze permanente containers op volgende plaatsen:

Geef je gebruikte kleding en schoenen die je niet meer draagt een tweede leven. Uw oude textiel is nog goed bruikbaar. Als tweedehands kleding of om nieuwe producten van te maken.
Het voordeel van de containers is dat je daarin textiel volledig gratis kan achterlaten. Voor de oranje zakken van Limburg.net moet je betalen. Een rol van tien zakken van telkens 50 liter kost 1 euro. De Lions Club verkoopt het textiel ten voordele van de school voor buitengewoon onderwijs De Bremberg en van de vzw Martine Van Camp, die woon- en dagopvang biedt voor personen met een beperking.

DIEST

• Aan de kringloopwinkel
  • Parking Boudewijnvest
  • Eduard Robeynslaan 95
  • Speelhofstraat 8
  • Huize St.-Augustinus

MOLENSTEDE

• School ‘De Bremberg’
  • Dorpsplein aan de kerk

SCHAFFEN

• Aan ontmoetingscentrum ‘Scafnis’
  • De spoorwegovergang van Schoonaarde

KAGGEVINNE

• Ontmoetingscentrum ‘ ‘t Keteltje’ tegenover de kerk

HALEN – ZELEM

• Parking Dancing Astrid

Deze inzameling wordt georganiseerd door de Lions- en Leo Club Diest, de ouders en het personeel van de school voor Buitengewoon Onderwijs “De Bremberg” en van Home “Martine Van Camp”. Ook de KSA en scouts van Diest komen ons jaarlijks helpen.

Naast de blijvende ondersteuning van “De Bremberg” steunen wij ook vanaf  heden Home “Martine Van Camp” met een renteloze lening en een vast jaarlijks bedrag voor de komende 20 jaar, voor de realisatie van het nieuwe dagcentrum Poels.

Martine Van Camp

Martine Van Camp richt zich tot alle personen met een beperking en biedt ondersteuning op vlak van leven, wonen en vrije tijd. Ze biedt dagondersteuning, begeleid werken en woonondersteuning.

Woon- en dagcentrum Poels

Het woon- en dagcentrum is ondergebracht in de nieuwe gebouwen aan de Tulpenstraat, naast het Beverbeekhuis. Dit is de plaats waar de legendarische pastoor Poels werkzaam was in zijn Sint-Jan Berchmansparochie.

In het centrum verblijven dagelijks meer dan veertig volwassenen met een mentale beperking. Een job op de gewone arbeidsmarkt of in een maatwerkbedrijf is voor hen niet haalbaar. In het centrum krijgen ze een zinvolle dagbesteding naargelang hun interesses, vaardigheden en noden.

De Bremberg

School voor Buitengewoon Onderwijs Kleuter, Lager en secundair onderwijs

Voor kinderen en jongeren van 2,5 jaar tot 21 jaar met een verstandelijke beperking en met sterk verschillende behoeften en noden.

vrijwilligers
kledingzakken

Bedankt voor jullie steun.

De ingezamelde kleding wordt verkocht en met de opbrengst worden de schoolgebouwen afbetaald. Veilige en nette schoolgebouwen zijn heel belangrijk om goed onderwijs te kunnen organiseren.

Dit jaar breiden wij onze steun uit naar vzw Martine Van Camp te Molenstede. Wij helpen hen bij de financiering van de nieuwbouw van een woon- en dagcentrum op de plaats waar vroeger de kerk van "Poelske" stond.

In naam van de leerlingen, gasten, ouders en personeel, danken wij U bij voorbaat.

Liever een gift? Geen probleem!

Dit kan op rekening: BE84 7310 4773 2459
Lions Club Diest met vermelding ʻkledingactie 2024ʼ

of BE37 7430 3878 2028 Vzw Martine Van Camp
Voor elke gift vanaf €40 op jaarbasis t.v.v. vzw Martine Van Camp ontvang je een fiscaal attest.