Speelpleinwerking Dassenaarde

Zaterdag 19 augustus 2017 was de officiële opening van het nieuwe gebouw van de Speelpleinwerking Dassenaarde. De oude lokalen van Dassenaarde gingen in februari 2016 tegen de vlakte omdat ze al jaren verouderd waren. De inhuldiging viel samen met de 65ste verjaardag van de speelplein­werking.

De totale nieuwbouwkost bedraagt 500.000 euro. Het stadsbestuur van Diest subsidieerde het nieuwbouwproject met 250.000. Voor het resterende bedrag deed de VZW beroep op sponsors. Lions Club Diest heeft zich geëngageerd om jaarlijkse te helpen bij de afbetaling van de lening.

Dankzij de nieuwe lokalen, te midden van het natuurgebied Dassenaarde, kan de speelpleinwerking een veilig en ruim onderdak bieden aan kinderen tussen 4 en 14 jaar tijdens de vakanties. Ze kunnen nu nog beter knutselen, tekenen, kampen bouwen en zich verkleden. Gemiddeld maken iedere zomer 900 kinderen er gebruik van.

Ook de kinderen van De Bremberg kunnen tijdens het schooljaar in het nieuwe gebouw terecht.

Bron HBVL

Speelpleinwerking Dassenaarde