Kledinginzameling Lions Club Diest uitgesteld – oude kledij kan naar containers Bremberg

Hola Hageland – 20 april 2020

De gezondheidscrisis is een stevige streep door de rekening van Lions Club Diest. Zij hebben zich garant gesteld om om jaarlijks, gedurende twintig jaar, 60.000 euro bij te dragen voor de nieuwbouw van Home Martine van Camp op de terreinen van pastoor Poels.

Een belangrijk deel van dat geld komt uit de jaarlijkse kledingophaling. Die zou in principe volgende zaterdag 25 april plaats vinden maar het virus maakt dat onmogelijk. Ook de witte kledingcontainers die op verschillende plaatsen in Diest staan zijn al een tijdje niet meer leeg gemaakt.

Heel wat mensen stockeren hun oude kledij om ze te kunnen meegeven met de jaarlijkse inzameling. In veel gezinnen is de laatste paar weken stevig opgeruimd omdat ze gedwongen thuis zaten. De kledij ligt dus in de weg en bij Lions krijgen ze vragen naar een oplossing. Die komt er ook.

De kledingcontainers zullen vanaf volgende week opnieuw leeg en op regelmatige tijdstippen leeg gemaakt worden.

Wie zijn oude spullen dringend kwijt moet kan die naar de Bremberg brengen. Daar staan drie groene zeecontainers waar de kledij in gestapeld wordt. Je kan je kledij echter gewoon, in zakken, onder een afdak plaatsen. De mensen van Lions zorgen ervoor dat alles op zijn plaats komt.

Wie nog even kan wachten kan voorlopig zaterdag 26 april in zijn agenda aanstippen. Als de maatregelen tegen het virus het toelaten, zal de huis-aan-huisophaling op die dag gebeuren.

En voor wie de actie nog niet kende, leg je oude schoenen, kledij en ander textiel opzij en stop het in de zakken die je binnen een paar weken in de bus krijgt. Je helpt er een fantastisch project mee realiseren.