Posted on

Eendjeskoers Lions Diest wordt opnieuw een grandioos succes

Hola Hageland – 23 juni 2019

Hola Hageland

Maandenlang waren ze op alle belangrijke events in de regio. Gele shirtjes, stickers in de hand, een vriendelijk woord voor iedereen die passeerde. De mensen van Lions Diest hebben voor de tweede keer een bijzondere prestatie neergezet om geld op te halen voor een sociaal project in de regio.

8940 plastic eendjes

De Eendjeskoers heeft een afspraak met tropisch weer. Bij de stadsfeest voor de heropening van de Demer, nu drie jaar geleden, was de zon de ganse dag nadrukkelijk aanwezig. Dat was vorige zondag voor de tweede editie niet anders. Exact om 15 uur ging de puinzak met 8940 plastic eendjes open boven het water van de Demer. Bouwfirma Hendrickx uit Bekkevoort had daarvoor een vrachtwagen met kraanarm naar Diest gestuurd.

lees verder op Hola Hageland