Winnaar Eendjesrace haalt Volvo V40 op bij Garage Rutten

Hola Hageland – 13 augustus 2019

Hola Hageland Eendjeskoers

Einde juni plodderden 8940 plastic eendjes door de Demer in het centrum van Diest. Even tevoren was er deining op het water gezet door de sluis aan de Zichemsepoort open te zetten. De eendjes moesten door de Demerstraat en rondden de bocht naar de Kaai. Daar werden ze opgevangen in een lange trechter van regenbuizen.

Het eerste eendje dat de finish haalde bezorgde zijn koper meteen een knappe Volvo V40 van Garage Rutten. Die koper bleek Henri Kinnen uit Herent bij Leuven te zijn. De man was op vakantie maar Benoit De Ceunyck van Lions Diest kon hem wel telefonisch bereiken voor een korte reactie.

Vandaag kwam de winnaar zijn proper opgeblonken spiksplinternieuwe wagen ophalen. Voorzitter van de Lions Bart Stals noemde hem mijnheer Henri. De privacywetgeving laat niet meer toe om daar openbaar ook een achternaam bij te plakken. Mijnheer Henri maakte het nog eenvoudiger. Henri volstaat, zei hij.

lees verder op Hola Hageland